merveotesi
merveotesi

Wrong JavaScript Including

A main.xhtml page contains:

<script src="#{applicationBean.resourcePath}/admin/js/jquery.min.js"></script>
    <script src="#{applicationBean.resourcePath}/admin/js/jquery.actual.min.js"></script>
    <script src="#{applicationBean.resourcePath}/admin/bootstrap/js/bootstrap.min.js"></script> 

<!-- smart resize event -->
    <script src="#{applicationBean.resourcePath}/admin/js/jquery.debouncedresize.min.js"></script>
    <!-- js cookie plugin -->
    <script src="#{applicationBean.resourcePath}/admin/js/jquery.cookie.min.js"></script>
    <!-- js ui -->
    <script src="#{applicationBean.resourcePath}/admin/js/jquery-ui.custom.min.js"></script>
    <!-- tooltips -->
    <script src="#{applicationBean.resourcePath}/admin/lib/qtip2/jquery.qtip.min.js"></script>
    <!-- jBreadcrumbs -->
    <script src="#{applicationBean.resourcePath}/admin/lib/jBreadcrumbs/js/jquery.jBreadCrumb.1.1.min.js"></script>
    <!-- sticky messages -->
       <script src="#{applicationBean.resourcePath}/admin/lib/sticky/sticky.min.js"></script>           
    <!-- common functions -->

<script src="#{applicationBean.resourcePath}/admin/lib/validation/jquery.validate.min.js"></script>

<script src="#{applicationBean.resourcePath}/admin/lib/tinymce/tiny_mce/tiny_mce.js"></script>     

<script>
    $.ajax({            
                            type: 'POST',   
                            url: '#{request.contextPath}/view/user/'+ page +'.xhtml',

success: function(data) {   
                                $('#main_content').html(data);

}   
                        });
<script>

As you can see above i can include xhtml pages(like below page) into main.xhtml

Lines from an xhtml page (exact order)

<!-- datatable -->
    <script
        src="#{applicationBean.resourcePath}/admin/lib/datatables/jquery.dataTables.min.js"></script>
    <script
        src="#{applicationBean.resourcePath}/admin/lib/datatables/extras/Scroller/media/js/Scroller.min.js"></script>

<link rel='stylesheet'
        href='#{applicationBean.resourcePath}/admin/css/ui.dynatree.css' />

<!-- validation -->
    <script
        src="#{applicationBean.resourcePath}/admin/lib/validation/jquery.validate.min.js"></script>

<!-- sticky messages -->
    <script
        src="#{applicationBean.resourcePath}/admin/lib/sticky/sticky.min.js"></script>

<script
        src="#{applicationBean.resourcePath}/admin/bootstrap/js/bootstrap.min.js"></script>

<script
        src='#{applicationBean.resourcePath}/admin/js/jquery.dynatree.js'
        type='text/javascript'></script>
    <script type='text/javascript'
        src='http://localhost:9090/app/dwr/util.js'></script>
        src='http://localhost:9090/app/dwr/engine.js'></script>
        src='http://localhost:9090/app/dwr/interface/ldapService.js'></script><script src='#{applicationBean.resourcePath}/admin/js/custom/organization.js'></script>

A line from organization.js

treeDiv.dynatree('destroy');

I expect no error, because "sometimes" it works, but sometimes gives "'treeDiv.dynatree' is not a function"

In Chromium i can see a link in developer tools> network, and click it and can view source:

jquery.dynatree.js?_=1377244144331

Upvotes: 1

Views: 199

Answers (2)

&#193;lvaro Gonz&#225;lez
&#193;lvaro Gonz&#225;lez

If I understand your architecture correctly (I'm not sure I do) you have a single-page application located at main.xhtml. That application makes use of AJAX to load what appears to be a complete XHTML document and then inserts the HTML in the parent page:

$('#main_content').html(data);

Whatever JavaScript code such inner page contains that depends on the document load event for initialisation might not work as expected.

For instance, you load organization.js, which contains this:

treeDiv.dynatree('destroy');

... which triggers:

'treeDiv.dynatree' is not a function

That means that when that line of code runs the treeDiv variable has not been properly initialised.

Praveen
Praveen

This maybe an issue caused due to wrong order of placing javascript files.

Call jquery.dynatree.js first then organization.js like below.

<script
        src='#{applicationBean.resourcePath}/admin/js/jquery.dynatree.js'
        type='text/javascript'></script>

<script src='.../organization.js'type='text/javascript'></script>

From your updated question:

"sometimes" it works, but sometimes gives "'treeDiv.dynatree' is not a function"

There maybe an issue caused by some other js files.

Related Questions