When creating an API logged in as apicreator
as instruct in this doc, at the end of the 3rd step it gives an error saying Error while adding the API- test-1.0.0
and server log is attached below. I tried this locally and it worked with out any problem. This happens when I am doing this using a server running in an ec2 instance.
Any how though the error comes the api
is created but when I tried to update it at the implement
stage same happens and I can't get to the Manage
state
UPDATE:
Environment:
java version "1.7.0_75"
Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.7.0_75-b13)
Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (build 24.75-b04, mixed mode)
WSO2 AM 1.8
Server Log:
[2015-03-17 07:45:42,796] ERROR - add:jag org.mozilla.javascript.WrappedException: Wrapped org.wso2.carbon.apimgt.api.APIManagementException: Error while adding the API- mockAPI-1.0.0 (/publisher/modules/api/add.jag#50)
at org.mozilla.javascript.Context.throwAsScriptRuntimeEx(Context.java:1754)
at org.mozilla.javascript.MemberBox.invoke(MemberBox.java:148)
at org.mozilla.javascript.FunctionObject.call(FunctionObject.java:386)
at org.mozilla.javascript.optimizer.OptRuntime.call1(OptRuntime.java:32)
at org.jaggeryjs.rhino.publisher.modules.api.c3._c_anonymous_3(/publisher/modules/api/add.jag:50)
at org.jaggeryjs.rhino.publisher.modules.api.c3.call(/publisher/modules/api/add.jag)
at org.mozilla.javascript.ScriptRuntime.applyOrCall(ScriptRuntime.java:2430)
at org.mozilla.javascript.BaseFunction.execIdCall(BaseFunction.java:269)
at org.mozilla.javascript.IdFunctionObject.call(IdFunctionObject.java:97)
at org.mozilla.javascript.optimizer.OptRuntime.call2(OptRuntime.java:42)
at org.jaggeryjs.rhino.publisher.modules.api.c0._c_anonymous_33(/publisher/modules/api/module.jag:107)
at org.jaggeryjs.rhino.publisher.modules.api.c0.call(/publisher/modules/api/module.jag)
at org.mozilla.javascript.optimizer.OptRuntime.call1(OptRuntime.java:32)
at org.jaggeryjs.rhino.publisher.site.blocks.item_design.ajax.c0._c_anonymous_2(/publisher/site/blocks/item-design/ajax/add.jag:127)
at org.jaggeryjs.rhino.publisher.site.blocks.item_design.ajax.c0.call(/publisher/site/blocks/item-design/ajax/add.jag)
at org.mozilla.javascript.optimizer.OptRuntime.call0(OptRuntime.java:23)
at org.jaggeryjs.rhino.publisher.site.blocks.item_design.ajax.c0._c_script_0(/publisher/site/blocks/item-design/ajax/add.jag:18)
at org.jaggeryjs.rhino.publisher.site.blocks.item_design.ajax.c0.call(/publisher/site/blocks/item-design/ajax/add.jag)
at org.mozilla.javascript.ContextFactory.doTopCall(ContextFactory.java:394)
at org.mozilla.javascript.ScriptRuntime.doTopCall(ScriptRuntime.java:3091)
at org.jaggeryjs.rhino.publisher.site.blocks.item_design.ajax.c0.exec(/publisher/site/blocks/item-design/ajax/add.jag)
at org.jaggeryjs.scriptengine.engine.RhinoEngine.execScript(RhinoEngine.java:570)
at org.jaggeryjs.scriptengine.engine.RhinoEngine.exec(RhinoEngine.java:273)
at org.jaggeryjs.jaggery.core.manager.WebAppManager.execute(WebAppManager.java:432)
at org.jaggeryjs.jaggery.core.JaggeryServlet.doPost(JaggeryServlet.java:29)
at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:755)
at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:848)
at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:305)
at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:210)
at org.apache.catalina.core.ApplicationDispatcher.invoke(ApplicationDispatcher.java:749)
at org.apache.catalina.core.ApplicationDispatcher.processRequest(ApplicationDispatcher.java:487)
at org.apache.catalina.core.ApplicationDispatcher.doForward(ApplicationDispatcher.java:379)
at org.apache.catalina.core.ApplicationDispatcher.forward(ApplicationDispatcher.java:339)
at org.jaggeryjs.jaggery.core.JaggeryFilter.doFilter(JaggeryFilter.java:21)
at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:243)
at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:210)
at org.apache.catalina.core.StandardWrapperValve.invoke(StandardWrapperValve.java:222)
at org.apache.catalina.core.StandardContextValve.invoke(StandardContextValve.java:123)
at org.apache.catalina.authenticator.AuthenticatorBase.invoke(AuthenticatorBase.java:472)
at org.apache.catalina.core.StandardHostValve.invoke(StandardHostValve.java:171)
at org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve.invoke(ErrorReportValve.java:99)
at org.wso2.carbon.tomcat.ext.valves.CompositeValve.continueInvocation(CompositeValve.java:178)
at org.wso2.carbon.tomcat.ext.valves.CarbonTomcatValve$1.invoke(CarbonTomcatValve.java:47)
at org.wso2.carbon.webapp.mgt.TenantLazyLoaderValve.invoke(TenantLazyLoaderValve.java:56)
at org.wso2.carbon.tomcat.ext.valves.TomcatValveContainer.invokeValves(TomcatValveContainer.java:47)
at org.wso2.carbon.tomcat.ext.valves.CompositeValve.invoke(CompositeValve.java:141)
at org.wso2.carbon.tomcat.ext.valves.CarbonStuckThreadDetectionValve.invoke(CarbonStuckThreadDetectionValve.java:156)
at org.apache.catalina.valves.AccessLogValve.invoke(AccessLogValve.java:936)
at org.wso2.carbon.tomcat.ext.valves.CarbonContextCreatorValve.invoke(CarbonContextCreatorValve.java:52)
at org.apache.catalina.core.StandardEngineValve.invoke(StandardEngineValve.java:118)
at org.apache.catalina.connector.CoyoteAdapter.service(CoyoteAdapter.java:407)
at org.apache.coyote.http11.AbstractHttp11Processor.process(AbstractHttp11Processor.java:1004)
at org.apache.coyote.AbstractProtocol$AbstractConnectionHandler.process(AbstractProtocol.java:589)
at org.apache.tomcat.util.net.NioEndpoint$SocketProcessor.run(NioEndpoint.java:1653)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Caused by: org.wso2.carbon.apimgt.api.APIManagementException: Error while adding the API- mockAPI-1.0.0
at org.wso2.carbon.apimgt.hostobjects.APIProviderHostObject.handleException(APIProviderHostObject.java:145)
at org.wso2.carbon.apimgt.hostobjects.APIProviderHostObject.saveAPI(APIProviderHostObject.java:808)
at org.wso2.carbon.apimgt.hostobjects.APIProviderHostObject.jsFunction_updateAPIImplementation(APIProviderHostObject.java:548)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source)
at org.mozilla.javascript.MemberBox.invoke(MemberBox.java:126)
... 56 more
Caused by: org.wso2.carbon.apimgt.api.APIManagementException: Error while updating the API :mockAPI
at org.wso2.carbon.apimgt.impl.AbstractAPIManager.handleException(AbstractAPIManager.java:727)
at org.wso2.carbon.apimgt.impl.APIProviderImpl.updateAPI(APIProviderImpl.java:577)
at org.wso2.carbon.apimgt.impl.UserAwareAPIProvider.updateAPI(UserAwareAPIProvider.java:58)
at org.wso2.carbon.apimgt.hostobjects.APIProviderHostObject.saveAPI(APIProviderHostObject.java:804)
... 62 more
Caused by: org.wso2.carbon.apimgt.api.APIManagementException: Error while checking API status
at org.wso2.carbon.apimgt.impl.AbstractAPIManager.handleException(AbstractAPIManager.java:727)
at org.wso2.carbon.apimgt.impl.APIProviderImpl.isAPIPublished(APIProviderImpl.java:947)
at org.wso2.carbon.apimgt.impl.APIProviderImpl.updateAPI(APIProviderImpl.java:515)
... 64 more
Caused by: org.apache.axis2.AxisFault: Error while obtaining API information from gateway
at org.wso2.carbon.apimgt.impl.utils.RESTAPIAdminClient.getApi(RESTAPIAdminClient.java:118)
at org.wso2.carbon.apimgt.impl.APIGatewayManager.isAPIPublished(APIGatewayManager.java:250)
at org.wso2.carbon.apimgt.impl.APIProviderImpl.isAPIPublished(APIProviderImpl.java:945)
... 65 more
Caused by: org.apache.axis2.AxisFault: Transport error: 401 Error: Unauthorized
at org.apache.axis2.transport.http.HTTPSender.handleResponse(HTTPSender.java:329)
at org.apache.axis2.transport.http.HTTPSender.sendViaPost(HTTPSender.java:196)
at org.apache.axis2.transport.http.HTTPSender.send(HTTPSender.java:77)
at org.apache.axis2.transport.http.CommonsHTTPTransportSender.writeMessageWithCommons(CommonsHTTPTransportSender.java:451)
at org.apache.axis2.transport.http.CommonsHTTPTransportSender.invoke(CommonsHTTPTransportSender.java:278)
at org.apache.axis2.engine.AxisEngine.send(AxisEngine.java:442)
at org.apache.axis2.description.OutInAxisOperationClient.send(OutInAxisOperation.java:430)
at org.apache.axis2.description.OutInAxisOperationClient.executeImpl(OutInAxisOperation.java:225)
at org.apache.axis2.client.OperationClient.execute(OperationClient.java:149)
at org.wso2.carbon.rest.api.stub.RestApiAdminStub.getApiByName(RestApiAdminStub.java:2588)
at org.wso2.carbon.apimgt.impl.utils.RESTAPIAdminClient.getApi(RESTAPIAdminClient.java:114)
... 67 more
Upvotes: 0
Views: 1220
I resolve this by changing the Password
fields of admin in wso2am-1.8.0/repository/conf/api-manager.xml
to the updated password. I had changed the default password admin
to new password using management console
it had not updated the passwords in this config file. Changing that solved my problem.
Upvotes: 2