Reputation: 29
I am new to C++ and want to include in my first project glfw.
I downloaded the 32-bit windows binaries from: http://www.glfw.org/download.html
I copied the include files and the lib files into my project folder. Then I added them in the project properties (additional include and library directories).
My dependencies look like this:
glfw3.lib opengl32.lib freeglut.lib glew32.lib glu32.lib
Additionally I copied the .dll file into .\System32
Now I get the following errors:
> Fehler LNK2019 Verweis auf nicht aufgel÷stes externes Symbol
> "__imp__glfwWindowShouldClose" in Funktion
> "_main". BonbonGame F:\Programme\TestGame\TestGame\TestGame\TestGame.obj 1
> Fehler LNK2019 Verweis auf nicht aufgel÷stes externes Symbol
> "__imp__glfwWindowHint" in Funktion
> "_main". BonbonGame F:\Programme\TestGame\TestGame\TestGame\TestGame.obj 1
> Fehler LNK2019 Verweis auf nicht aufgel÷stes externes Symbol
> "__imp__glfwTerminate" in Funktion
> "_main". BonbonGame F:\Programme\TestGame\TestGame\TestGame\TestGame.obj 1
> Fehler LNK2019 Verweis auf nicht aufgel÷stes externes Symbol
> "__imp__glfwSwapBuffers" in Funktion
> "_main". BonbonGame F:\Programme\TestGame\TestGame\TestGame\TestGame.obj 1
> Fehler LNK2019 Verweis auf nicht aufgel÷stes externes Symbol
> "__imp__glfwSetInputMode" in Funktion
> "_main". BonbonGame F:\Programme\TestGame\TestGame\TestGame\TestGame.obj 1
> Fehler LNK2019 Verweis auf nicht aufgel÷stes externes Symbol
> "__imp__glfwPollEvents" in Funktion
> "_main". BonbonGame F:\Programme\TestGame\TestGame\TestGame\TestGame.obj 1
> Fehler LNK2019 Verweis auf nicht aufgel÷stes externes Symbol
> "__imp__glfwMakeContextCurrent" in Funktion
> "_main". BonbonGame F:\Programme\TestGame\TestGame\TestGame\TestGame.obj 1
> Fehler LNK2019 Verweis auf nicht aufgel÷stes externes Symbol
> "__imp__glfwInit" in Funktion
> "_main". BonbonGame F:\Programme\TestGame\TestGame\TestGame\TestGame.obj 1
> Fehler LNK2019 Verweis auf nicht aufgel÷stes externes Symbol
> "__imp__glfwGetKey" in Funktion
> "_main". BonbonGame F:\Programme\TestGame\TestGame\TestGame\TestGame.obj 1
> Fehler LNK2019 Verweis auf nicht aufgel÷stes externes Symbol
> "__imp__glfwCreateWindow" in Funktion
> "_main". BonbonGame F:\Programme\TestGame\TestGame\TestGame\TestGame.obj 1
As in the precompiled binaries only visual studio 2010-2013 libraries are included (I assume) I tried to compile it myself. I thought this could cause the errors.
I downloaded the files from "Source Package" . I used the CMake Gui to generate the build. I chose in the configuration "Visual Studio 14 2015" and generated the files. There werde some VC++ files created so I openened them in Visual Studio. I don't know what to do next. I have tried to run the project but I got the message: "Could not start ...\Debug\ALL_BUILD".
Upvotes: 0
Views: 5030
Reputation: 440
They have already released dynamic and static libraries for v140 toolset. Get them from here: http://www.glfw.org/download.html
Upvotes: 0
Reputation: 41
Try using VS 2013 instead. Also, please make sure to post English debugger info. I recommend switching to English all together, it makes finding solutions on the internet a lot easier and you'll be more respected as a programmer if you work in English entirely.
Upvotes: 2
Reputation: 160
If you want to use vs2015 you could try to change toolset from v140 to v120 in project settings (Project->Properties->General->Platform Toolset).
Upvotes: 1