user5192032
user5192032

How to fix java.lang.NoSuchMethodError

One of my test cases is getting NoSuchMethodError. I've removed getExceptionHandler() method from the project so this method shouldn't be detected at all. This is the only test case with this error.

Here is the stack trace

java.lang.NoSuchMethodError: mig.eis.common.service.impl.iso.ISOPPCServiceHelper.getExceptionHandler()Lmig/eis/framework/exception/IExceptionHandler;
at mig.eis.common.service.impl.iso.ISOPPCServiceHelper.mergePPCInputTemplate(ISOPPCServiceHelper.java:62)
at mig.eis.common.service.impl.iso.ISOServiceDelegate.retrieveData(ISOServiceDelegate.java:36)
at mig.eis.provider.thirdparty.ISOPPCLookupProvider.retrieveData(ISOPPCLookupProvider.java:40)
at test.mig.eis.provider.thirdparty.TestISOPPCLookupProvider.test(TestISOPPCLookupProvider.java:39)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:57)
at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:43)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:606)
at org.junit.runners.model.FrameworkMethod$1.runReflectiveCall(FrameworkMethod.java:50)
at org.junit.internal.runners.model.ReflectiveCallable.run(ReflectiveCallable.java:12)
at org.junit.runners.model.FrameworkMethod.invokeExplosively(FrameworkMethod.java:47)
at org.junit.internal.runners.statements.InvokeMethod.evaluate(InvokeMethod.java:17)
at org.springframework.test.context.junit4.statements.RunBeforeTestMethodCallbacks.evaluate(RunBeforeTestMethodCallbacks.java:75)
at org.springframework.test.context.junit4.statements.RunAfterTestMethodCallbacks.evaluate(RunAfterTestMethodCallbacks.java:86)
at org.springframework.test.context.junit4.statements.SpringRepeat.evaluate(SpringRepeat.java:84)
at org.junit.runners.ParentRunner.runLeaf(ParentRunner.java:325)
at org.springframework.test.context.junit4.SpringJUnit4ClassRunner.runChild(SpringJUnit4ClassRunner.java:254)
at org.springframework.test.context.junit4.SpringJUnit4ClassRunner.runChild(SpringJUnit4ClassRunner.java:89)
at org.junit.runners.ParentRunner$3.run(ParentRunner.java:290)
at org.junit.runners.ParentRunner$1.schedule(ParentRunner.java:71)
at org.junit.runners.ParentRunner.runChildren(ParentRunner.java:288)
at org.junit.runners.ParentRunner.access$000(ParentRunner.java:58)
at org.junit.runners.ParentRunner$2.evaluate(ParentRunner.java:268)
at org.springframework.test.context.junit4.statements.RunBeforeTestClassCallbacks.evaluate(RunBeforeTestClassCallbacks.java:61)
at org.springframework.test.context.junit4.statements.RunAfterTestClassCallbacks.evaluate(RunAfterTestClassCallbacks.java:70)
at org.junit.runners.ParentRunner.run(ParentRunner.java:363)
at org.springframework.test.context.junit4.SpringJUnit4ClassRunner.run(SpringJUnit4ClassRunner.java:193)
at org.eclipse.jdt.internal.junit4.runner.JUnit4TestReference.run(JUnit4TestReference.java:50)
at org.eclipse.jdt.internal.junit.runner.TestExecution.run(TestExecution.java:38)
at org.eclipse.jdt.internal.junit.runner.RemoteTestRunner.runTests(RemoteTestRunner.java:459)
at org.eclipse.jdt.internal.junit.runner.RemoteTestRunner.runTests(RemoteTestRunner.java:675)
at org.eclipse.jdt.internal.junit.runner.RemoteTestRunner.run(RemoteTestRunner.java:382)
at org.eclipse.jdt.internal.junit.runner.RemoteTestRunner.main(RemoteTestRunner.java:192)

I don't know how to tell the compiler that getExceptionHandler() doesn't exist any more.

Thanks

Upvotes: 0

Views: 1609

Answers (1)

Arne Burmeister
Arne Burmeister

The problem is not in your test! The test calls ISOPPCServiceHelper which still uses the method getExceptionHandler(). You have to recompile that class. Always use clean test of your build system after refactorings to make sure everything is compiled right (hopefully you have one, otherwise rebuild project of your IDE should do the job).

Upvotes: 1

Related Questions