Felix Becker
Felix Becker

I get "':mergeDebugAssets"-Error when compiling my App with Ionic

Hello Stackoverflow Team,

when i run the following command:

ionic build android

I get the following:

Execution failed for task ':mergeDebugAssets'.

[www/node_modules/semver/semver.browser.js] /home/felix/Entwicklungen/TryMe/platforms/android/assets/www/node_modules/semver/semver.browser.js [www/node_modules/semver/semver.browser.js] /home/felix/Entwicklungen/TryMe/platforms/android/assets/www/node_modules/semver/semver.browser.js.gz: Error: Duplicate resources [www/node_modules/bower/lib/node_modules/semver/semver.browser.js] /home/felix/Entwicklungen/TryMe/platforms/android/assets/www/node_modules/bower/lib/node_modules/semver/semver.browser.js [www/node_modules/bower/lib/node_modules/semver/semver.browser.js] /home/felix/Entwicklungen/TryMe/platforms/android/assets/www/node_modules/bower/lib/node_modules/semver/semver.browser.js.gz: Error: Duplicate resources [www/node_modules/semver/semver.min.js] /home/felix/Entwicklungen/TryMe/platforms/android/assets/www/node_modules/semver/semver.min.js.gz [www/node_modules/semver/semver.min.js] /home/felix/Entwicklungen/TryMe/platforms/android/assets/www/node_modules/semver/semver.min.js: Error: Duplicate resources [www/node_modules/bower/lib/node_modules/semver/semver.min.js] /home/felix/Entwicklungen/TryMe/platforms/android/assets/www/node_modules/bower/lib/node_modules/semver/semver.min.js.gz [www/node_modules/bower/lib/node_modules/semver/semver.min.js] /home/felix/Entwicklungen/TryMe/platforms/android/assets/www/node_modules/bower/lib/node_modules/semver/semver.min.js: Error: Duplicate resources

When I just compile a blank app, everything works fine. Can someone tell me whats happened here? I also tried to remove platform android and add it again but nothing happened. Thank you!

Upvotes: 1

Views: 1620

Answers (3)

Ahmed Hamed
Ahmed Hamed

Remove the build folder inside www and try again.. good luck.

Upvotes: 0

jna
jna

I've just spent a long time trying to fix the same problem on my computer, after creating a new windows user.

I tried deleting the .gz-files, but for one of my plugins, the .gz-files was recreated every time I ran

$ ionic cordova run android

I tried different versions of android platform-tools, build-tools etc.. Different cordova versions.. Different node and npm versions.

I also messed around with the environment variables.

But what I finally discovered (and what I suspect caused the problem for me), was that I hadn't correctly cloned the repository from bitbucket.

I had used:

git clone https://creators_username@bitbucket.org/creators_username/repository_name.git

instead of:

git clone https://my_username@bitbucket.org/creators_username/repository_name.git

After cloning again, using my own username, everything seems well. And I haven't got any node_modules folders inside

platforms/android/assets/www

or it's subfolders. And my theory is, you're not supposed to.

Upvotes: 1

Felix Becker
Felix Becker

The solution was to delete the semver directory.

Upvotes: 2

Related Questions