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I don't know why it's happening but basically after python should end a while, it does nothing (but the program doesn't finish) and I can see the program is using processor as if it was an infinite loop.
I have no clue why it happens, it wasn't happening before and I think I haven't changed anything on the function that's causing this issue.
Code:
import random
class Gato:
movimiento = 0
posicion = [0, 0]
def spawn(self):
self.posicion = [random.randint(0, 4), random.randint(0, 4)]
def moverse(self, direccion):
movido = False
while not movido:
if direccion == "sur":
if self.posicion[1] == 4:
print("No puedes salir de los limites del mapa")
direccion = input("Vuelve a moverte en una dirección (norte, este, oeste)")
else:
self.posicion[1] += 1
self.movimiento += 1
movido = True
elif direccion == "norte":
if self.posicion[1] == 0:
print("No puedes salir de los limites del mapa")
direccion = input("Vuelve a moverte en una dirección (sur, este, oeste)")
else:
self.posicion[1] -= 1
self.movimiento += 1
movido = True
elif direccion == "este":
if self.posicion[0] == 4:
print("No puedes salir de los limites del mapa")
direccion = input("Vuelve a moverte en una dirección (norte, sur, oeste)")
else:
self.posicion[0] += 1
self.movimiento += 1
movido = True
elif direccion == "oeste":
if self.posicion[0] == 0:
print("No puedes salir de los limites del mapa")
direccion = input("Vuelve a moverte en una dirección (norte, sur, este)")
else:
self.posicion[0] -= 1
self.movimiento += 1
movido = True
else:
print("Esa no es una direccion válida")
direccion = input("Vuelve a moverte en una dirección (norte, sur, este)")
def detectarcolisionraton(self, raton):
if self.posicion == raton.getposicion():
return True
else:
return False
def detectarcolisionqueso(self, queso):
if self.posicion == queso.getposicion():
return True
else:
return False
def getmovimientos(self):
return self.movimiento
def checklimites(self, dir):
if self.posicion[1] == 4 & dir == 0:
print("No puedes salir de los limites del mapa")
elif self.posicion[1] == 0 & dir == 1:
print("No puedes salir de los limites del mapa")
elif self.posicion[0] == 0 & dir == 2:
print("No puedes salir de los limites del mapa")
elif self.posicion[0] == 4 & dir == 3:
print("No puedes salir de los limites del mapa")
class Raton:
posicion = [0, 0]
def spawn(self):
self.posicion = [random.randint(0, 4), random.randint(0, 4)]
def getposicion(self):
return self.posicion
def moverse(self, gato):
xory = random.randint(0, 1)
rand = random.randint(0, 1)
movido = False
while not movido:
if gato.getmovimientos() % 3 == 0:
if xory == 0:
if rand == 0:
if self.posicion[0] == 4:
xory = random.randint(0, 1)
rand = random.randint(0, 1)
else:
self.posicion[0] += 1
movido = True
else:
if self.posicion[0] == 0:
xory = random.randint(0, 1)
rand = random.randint(0, 1)
else:
self.posicion[0] -= 1
movido = True
else:
if rand == 0:
if self.posicion[1] == 4:
xory = random.randint(0, 1)
rand = random.randint(0, 1)
else:
self.posicion[1] += 1
movido = True
else:
if self.posicion[1] == 0:
xory = random.randint(0, 1)
rand = random.randint(0, 1)
else:
self.posicion[1] -= 1
movido = True
def pista(self, gato):
if self.posicion[0] == gato.posicion[0] and self.posicion[1] > gato.posicion[1]:
print("El raton está al Sur")
elif self.posicion[0] > gato.posicion[0] and self.posicion[1] > gato.posicion[1]:
print("El raton está al Sureste")
elif self.posicion[0] > gato.posicion[0] and self.posicion[1] == gato.posicion[1]:
print("El raton está al Este")
elif self.posicion[0] > gato.posicion[0] and self.posicion[1] < gato.posicion[1]:
print("El raton está al Noreste")
elif self.posicion[0] == gato.posicion[0] and self.posicion[1] < gato.posicion[1]:
print("El raton está al Norte")
elif self.posicion[0] < gato.posicion[0] and self.posicion[1] < gato.posicion[1]:
print("El raton está al Noroeste")
elif self.posicion[0] < gato.posicion[0] and self.posicion[1] == gato.posicion[1]:
print("El raton está al Oeste")
elif self.posicion[0] > gato.posicion[0] and self.posicion[1] < gato.posicion[1]:
print("El raton está al Suroeste")
class Queso:
posicion = [0, 0]
def spawn(self):
self.posicion = [random.randint(0, 4), random.randint(0, 4)]
def getposicion(self):
return self.posicion
def imprimirmapa():
for y in range(0, 5):
for x in range(0, 5):
print("[", end="", flush=True)
if gato.posicion[0] == x and gato.posicion[1] == y:
print("O", end="", flush=True)
else:
print("X", end="", flush=True)
if x == 4:
print("]")
else:
print("]", end="", flush=True)
gato = Gato()
raton = Raton()
queso = Queso()
gato.spawn()
raton.spawn()
queso.spawn()
while gato.posicion[0] == raton.posicion[0] and gato.posicion[1] == raton.posicion[1]:
print("Spawn Failed!")
raton.spawn()
ganado = False
while not ganado:
raton.pista(gato)
imprimirmapa()
gato.moverse(input("Introduce la dirección en que te quieres mover (norte, sur, este, oeste)"))
if gato.detectarcolisionraton(raton):
print("Has ganado")
ganado = True
elif gato.detectarcolisionqueso(queso):
queso.posicion = [-1, -1]
print("Encontraste el QUESO")
raton.pista(gato)
gato.moverse(input("Introduce la dirección en que te quieres mover (norte, sur, este, oeste)"))
raton.pista(gato)
gato.moverse(input("Introduce la dirección en que te quieres mover (norte, sur, este, oeste)"))
raton.pista(gato)
queso.spawn()
gato.moverse(input("Introduce la dirección en que te quieres mover (norte, sur, este, oeste)"))
raton.moverse(gato)
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In your Raton
class, in moverse()
, you have if gato.getmovimientos() % 3 == 0 is True
, then this leads to changing movido
from False
to True
, however you have no statement for when gato.getmovimientos()
is False
, which is why you have an infinite loop.
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