I'm not sure if some other CSS is messing with the way that I'm creating the site, but I cannot get the two angular-material cards to stay side by side. How can I do this?
<div class="container">
<div class="">
<mat-card>
<mat-card-header>
<mat-card-title>Leading Organization</mat-card-title>
<mat-card-subtitle></mat-card-subtitle>
</mat-card-header>
<mat-divider inset="true"></mat-divider>
<mat-card-content>
<div class="col s6">
<label>Strategic perspective </label>
<p class="range-field">
<mat-slider min="1" max="5" step="0.1" thumbLabel formControlName="BMK_Mean_Strategic"></mat-slider>
</p>
</div>
<div class="col s6">
<label>Being a quick study </label>
<p class="range-field">
<mat-slider min="1" max="5" step="0.1" thumbLabel formControlName="BMK_Mean_Quick"></mat-slider>
<!--<input type="text" id="quick" min="0" max="5" step="0.1" class="validate" formControlName="BMK_Mean_Quick" required />-->
</p>
</div>
<div class="col s6">
<label>Decisiveness</label>
<p class="range-field">
<mat-slider min="1" max="5" step="0.1" thumbLabel formControlName="BMK_Mean_Decisive"></mat-slider>
<!--<input type="text" id="decisiveness" min="0" max="5" step="0.1" class="validate" formControlName="BMK_Mean_Decisive" required />-->
</p>
</div>
<div class="col s6">
<label>Change management</label>
<p class="range-field">
<mat-slider min="1" max="5" step="0.1" thumbLabel formControlName="BMK_Mean_Change"></mat-slider>
<!--<input type="text" id="change" min="0" max="5" step="0.1" class="validate" formControlName="BMK_Mean_Change" required />-->
</p>
</div>
</mat-card-content>
</mat-card>
<mat-card>
<mat-card-header>
<mat-card-title>Leading Self</mat-card-title>
</mat-card-header>
<mat-divider [inset]="true"></mat-divider>
<mat-card-content>
<div class="col s6">
<label>Taking initiative</label>
<p class="range-field">
<mat-slider min="1" max="5" step="0.1" thumbLabel formControlName="BMK_Mean_Taking"></mat-slider>
<!--<input type="text" id="taking" min="0" max="5" step="0.1" class="validate" formControlName="BMK_Mean_Taking" required />-->
</p>
</div>
<div class="col s6">
<label>Composure </label>
<p class="range-field">
<mat-slider min="1" max="5" step="0.1" thumbLabel formControlName="BMK_Mean_Composure"></mat-slider>
<!--<input type="text" id="composure" min="0" max="5" step="0.1" class="validate" formControlName="BMK_Mean_Composure" required />-->
</p>
</div>
<div class="col s6">
<label>Balance between personal and work life </label>
<p class="range-field">
<mat-slider min="1" max="5" step="0.1" thumbLabel formControlName="BMK_Mean_Balance"></mat-slider>
<!--<input type="text" id="balance" min="0" max="5" step="0.1" class="validate" formControlName="BMK_Mean_Balance" required />-->
</p>
</div>
<div class="col s6">
<label>Self-awareness </label>
<p class="range-field">
<mat-slider min="1" max="5" step="0.1" thumbLabel formControlName="BMK_Mean_SelfAware"></mat-slider>
<!--<input type="text" id="seflawareness" min="0" max="5" step="0.1" class="validate" formControlName="BMK_Mean_SelfAware" required />-->
</p>
</div>
<div class="col s6">
<label>Career management </label>
<p class="range-field">
<mat-slider min="1" max="5" step="0.1" thumbLabel formControlName="BMK_Mean_Career"></mat-slider>
<!--<input type="text" id="career" min="0" max="5" step="0.1" class="validate" formControlName="BMK_Mean_Career" required />-->
</p>
</div>
</mat-card-content>
</mat-card>
</div>
<mat-card>
<mat-card-header>
<mat-card-title>Leading Others</mat-card-title>
</mat-card-header>
<mat-divider [inset]="true"></mat-divider>
<mat-card-content>
<div class="col s6">
<label>Leading employees</label>
<p class="range-field">
<mat-slider min="1" max="5" step="0.1" thumbLabel formControlName="BMK_Mean_Leading"></mat-slider>
<!--<input type="text" id="leading" min="0" max="5" step="0.1" class="validate" formControlName="BMK_Mean_Leading" required />-->
</p>
</div>
<div class="col s6">
<label>Confronting problem employees</label>
<p class="range-field">
<mat-slider min="1" max="5" step="0.1" thumbLabel formControlName="BMK_Mean_Confront"></mat-slider>
<!-- <input type="text" id="confront" min="0" max="5" step="0.1" class="validate" formControlName="BMK_Mean_Confront" required />-->
</p>
</div>
<div class="col s6">
<label>Participative </label>
<p class="range-field">
<mat-slider min="1" max="5" step="0.1" thumbLabel formControlName="BMK_Mean_Confront"></mat-slider>
<!--<input type="text" id="participative" min="0" max="5" step="0.1" class="validate" formControlName="BMK_Mean_Participative" required />-->
</p>
</div>
<div class="col s6">
<label>Building collaborative relationships </label>
<p class="range-field">
<mat-slider min="1" max="5" step="0.1" thumbLabel formControlName="BMK_Mean_Build"></mat-slider>
<!--<input type="text" id="buid" min="0" max="5" step="0.1" class="validate" formControlName="BMK_Mean_Build" required />-->
</p>
</div>
<div class="col s6">
<label>Compassion</label>
<p class="range-field">
<mat-slider min="1" max="5" step="0.1" thumbLabel formControlName="BMK_Mean_Compassion"></mat-slider>
<!--<input type="text" id="compassion" min="0" max="5" step="0.1" class="validate" formControlName="BMK_Mean_Compassion" required />-->
</p>
</div>
<div class="col s6">
<label>Putting people at ease</label>
<p class="range-field">
<mat-slider min="1" max="5" step="0.1" thumbLabel formControlName="BMK_Mean_Putting"></mat-slider>
<!--<input type="text" id="putting" min="0" max="5" step="0.1" class="validate" formControlName="BMK_Mean_Putting" required />-->
</p>
</div>
<div class="col s6">
<label>Respect for differences</label>
<p class="range-field">
<mat-slider min="1" max="5" step="0.1" thumbLabel formControlName="BMK_Mean_Respect"></mat-slider>
<!--<input type="text" id="respect" min="0" max="5" step="0.1" class="validate" formControlName="BMK_Mean_Respect" required />-->
</p>
</div>
</mat-card-content>
</mat-card>
<mat-card>
<mat-card-actions>
<button type="submit" class="btn waves-effect waves-light blue darken-4"
[disabled]="!predictionForm.valid">
Predict
<i class="material-icons right">cloud</i>
</button>
<span class="right"></span>
<a class="btn waves-effect waves-light right"
(click)="resetForm()">
Reset
<i class="material-icons right">clear</i>
</a>
</mat-card-actions>
</mat-card>
Upvotes: 6
Views: 6728
mat-card is displayed as block, that means you need add some css properties to the parent or card itself. This is a basic example using flex-box:
<div style="display: flex;">
<mat-card style="flex: 1 1 auto;">Card 1</mat-card>
<mat-card style="flex: 1 1 auto;">Card 2</mat-card>
</div>
Upvotes: 9