npm install -D babel-eslint @babel/core @babel/preset-env @babel/plugin-proposal-class-properties @babel/preset-react
.babelrc
file in root-directory and modifying it as such:{ "presets": ["@babel/preset-react", "@babel/preset-env"], "plugins": ["@babel/plugin-proposal-class-properties"] }
./home/rahat/Documents/react_adopt_me/src/App.js: Duplicate plugin/preset detected.\n If you'd like to use two separate instances of a plugin,\n they need separate names, e.g.\n \n plugins: [\n ['some-plugin', {}],\n ['some-plugin', {}, 'some unique name'],\n ]\n \n Duplicates detected are:\n [\n {\n "alias": "/home/rahat/Documents/react_adopt_me/src/node_modules/@babel/plugin-proposal-class-properties/lib/index.js",\n "dirname": "/home/rahat/Documents/react_adopt_me/src",\n "ownPass": false,\n "file": {\n "request": "@babel/plugin-proposal-class-properties",\n "resolved": "/home/rahat/Documents/react_adopt_me/src/node_modules/@babel/plugin-proposal-class-properties/lib/index.js"\n }\n },\n {\n "alias": "base$2",\n "options": {\n "loose": "#__internal__@babel/preset-env__prefer-false-but-true-is-ok-if-it-prevents-an-error"\n },\n "dirname": "/home/rahat/Documents/react_adopt_me/src",\n "ownPass": false\n }\n ]\n
\n","author":{"@type":"Person","name":"Rahat"},"upvoteCount":4,"answerCount":1,"acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"I believe this may be a node version issue.
\nIf you want a quick fix then uninstall the plugin-proposal-class-properties via:
\n\n\nnpm uninstall @babel/plugin-proposal-class-properties
\n
then disable/delete the plugin in .babelrc:
\n{\n "presets": ["@babel/preset-react", "@babel/preset-env"]\n //"plugins": ["@babel/plugin-proposal-class-properties"]\n}\n
\nclear the cache:
\n\n\nnpm run clear-build-cache
\n
Then run the server again.
\n","author":{"@type":"Person","name":"jcoszig"},"upvoteCount":7}}}Reputation: 345
I am doing a react course on front-end masters,and we had to modify the babel config to allow state instantiations like :state = {index: 0}
in class components, however upon running the command: npm install -D babel-eslint @babel/core @babel/preset-env @babel/plugin-proposal-class-properties @babel/preset-react
,and creating a .babelrc
file in root-directory and modifying it as such:
{ "presets": ["@babel/preset-react", "@babel/preset-env"], "plugins": ["@babel/plugin-proposal-class-properties"] }
.
I get the following error:
/home/rahat/Documents/react_adopt_me/src/App.js: Duplicate plugin/preset detected.
If you'd like to use two separate instances of a plugin,
they need separate names, e.g.
plugins: [
['some-plugin', {}],
['some-plugin', {}, 'some unique name'],
]
Duplicates detected are:
[
{
"alias": "/home/rahat/Documents/react_adopt_me/src/node_modules/@babel/plugin-proposal-class-properties/lib/index.js",
"dirname": "/home/rahat/Documents/react_adopt_me/src",
"ownPass": false,
"file": {
"request": "@babel/plugin-proposal-class-properties",
"resolved": "/home/rahat/Documents/react_adopt_me/src/node_modules/@babel/plugin-proposal-class-properties/lib/index.js"
}
},
{
"alias": "base$2",
"options": {
"loose": "#__internal__@babel/preset-env__prefer-false-but-true-is-ok-if-it-prevents-an-error"
},
"dirname": "/home/rahat/Documents/react_adopt_me/src",
"ownPass": false
}
]
Upvotes: 4
Views: 3911
I believe this may be a node version issue.
If you want a quick fix then uninstall the plugin-proposal-class-properties via:
npm uninstall @babel/plugin-proposal-class-properties
then disable/delete the plugin in .babelrc:
{
"presets": ["@babel/preset-react", "@babel/preset-env"]
//"plugins": ["@babel/plugin-proposal-class-properties"]
}
clear the cache:
npm run clear-build-cache
Then run the server again.
Upvotes: 7