I am trying to insert an array formula using VBA but I keep getting the error
"Unable to set the FormulaArray property of the Range class"
Sub Insert()
Range("J2").Select
Selection.FormulaArray = "=IFERROR(INDEX('Z:\Customer Operations\2021\Tools\[OrderLinesList.xlsx]Sales'!$C:$C, SMALL(IF(A2='Z:\Customer Operations\2021\Tools\[OrderLinesList.xlsx]Sales'!$B:$B, ROW('Z:\Customer Operations\2021\Tools\[OrderLinesList.xlsx]Sales'!$C:$C)-MIN(ROW('Z:\Customer Operations\2021\Tools\[OrderLinesList.xlsx]Sales'!$C:$C))+1, ""), ROW(A1))),"")"
End Sub
I know about the 255 maximum character count so I shortened the formula to the below and I get the same error.
Sub Insert()
Range("J2").Select
Selection.FormulaArray = "=IFERROR(INDEX('C:\[OrderLinesList.xlsx]Sales'!$C:$C, SMALL(IF(A2='C:\[OrderLinesList.xlsx]Sales'!$B:$B, ROW('C:\[OrderLinesList.xlsx]Sales'!$C:$C)-MIN(ROW('C:\[OrderLinesList.xlsx]Sales'!$C:$C))+1, ""), ROW(A1))),"")"
End Sub
Does anybody know where I am going wrong? Thanks in advance!
Upvotes: 0
Views: 44
Please, try changing of:
Selection.FormulaArray = "=IFERROR(INDEX('Z:\Customer Operations\2021\Tools\[OrderLinesList.xlsx]Sales'!$C:$C, SMALL(IF(A2='Z:\Customer Operations\2021\Tools\[OrderLinesList.xlsx]Sales'!$B:$B, ROW('Z:\Customer Operations\2021\Tools\[OrderLinesList.xlsx]Sales'!$C:$C)-MIN(ROW('Z:\Customer Operations\2021\Tools\[OrderLinesList.xlsx]Sales'!$C:$C))+1, ""), ROW(A1))),"")"
with:
Range("J2").FormulaArray = "=IFERROR(INDEX('Z:\Customer Operations\2021\Tools\[OrderLinesList.xlsx]Sales'!$C:$C, SMALL(IF(A2='Z:\Customer Operations\2021\Tools\[OrderLinesList.xlsx]Sales'!$B:$B, ROW('Z:\Customer Operations\2021\Tools\[OrderLinesList.xlsx]Sales'!$C:$C)-MIN(ROW('Z:\Customer Operations\2021\Tools\[OrderLinesList.xlsx]Sales'!$C:$C))+1, """"), ROW(A1))),"""")"
It is only a matter of doubling the double quotes when write the formula from VBA and no Selection
is necessary...
Upvotes: 1