In my custom azure devops extension, i sporadically have users reporting that the extension breaks and is not showing the data it should.
I am using:
My manifest.json is the following:
{
"contributions": [
{
"id": "lean-budget-group",
"type": "ms.vss-work-web.work-item-form-group",
"description": "Custom work item form group",
"targets": [
"ms.vss-work-web.work-item-form"
],
"properties": {
"name": "Lean Budget",
"uri": "dist/WorkItemFormGroup/index.html",
"height": 600
}
}
],
"scopes": [
"vso.work_write"
]
}
When investigating in the browser console i see this error:
ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1 Error: Error occured in Rule Engine Evaluate. Name: undefined Message: Invalid node id. Rules.length: 2 Rules.Information: Block,Computed,-105,Required,,Trigger,-105 Stack: Error: Invalid node id.
With stacktrace:
at i._setFieldValueForce (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:88499)
at a (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:86623)
at i.wrappedSetFieldValue (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:86764)
at i.setFieldValueById (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:86256)
at i.validate (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:44239)
at i.evaluate (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:37039)
at Object._evaluateFieldRule (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:49535)
at Object.evaluateFields (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:48871)
at i.evaluateFields (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:97783)
at i.evaluate (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:97667)
at i._setFieldValueForce (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:88499)
at a (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:86623)
at i.wrappedSetFieldValue (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:86764)
at i.setFieldValueById (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:86256)
at i.validate (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:44239)
at i.evaluate (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:37039)
at Object._evaluateFieldRule (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:49535)
at Object.evaluateFields (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:48871)
at i.evaluate (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:37257)
at i.load (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:108120)
at new i (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:75609)
at i.create (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:75760)
at i.createAsync (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:76208)
at async s.createWorkItemModel (ms.vss-work-web.work-item-model.es6.y_XqDY.min.js:1:127845)
When investigating further, i find that the error occurs in the method "_setFieldValueForce" with this specific line of code:
case r.CoreField.IterationId:
if (!(this._movingToNewIterationFixEnabled ? null === (s = this._nodeService) || void 0 === s ? void 0 : s.getNodeById(this.project.guid, t) : this.project.getNodeById(t)))
throw new Error(C.InvalidNodeId);
When in debugging mode and evaluating "s.getNodeById" i receive a valid result, but "this.project.getNodeBydId(t)" return undefined, and throws the error.
this._movingToNewIterationFixEnabled also evaluates to true, but i can find nothing about this variable anywhere on microsoft documentation.
Has anyone had any
I have updated the Azure SDK's npm packages, but since this behaviour only happens for some users, i am wary in changing too much.
Upvotes: 0
Views: 84
Based on the description that some (not all) of your users encountered the Error occurred in Rule Engine Evaluate
, you can review existing work item rules and see if any of them may have been restricting the modification of the work items by a group, like the sample here.
Upvotes: 1