Reputation: 1
int prikaz;
while (prikaz != 0) {
System.out.print("Co chceš udělat? ");
switch (prikaz) {
case 1:
Predmet predmet = hrac.getAktualniMistnost().getPredmety().stream()
.filter(i -> i.getJmeno().equals("mapa"))
.findFirst()
.orElse(null);
if (predmet != null) {
hrac.pridatPredmet(predmet);
hrac.getAktualniMistnost().getPredmety().remove(predmet);
System.out.println("Vzal jsem si tu mapu.");
} else {
System.out.println("Mapa není v místnosti.");
}
break;
case 2:
if (hrac.getInventar().stream().noneMatch(i -> i.getJmeno().equals("mapa"))) {
System.out.println("Nemůžeš opustit místnost bez mapy.");
} else {
Mistnost nextMistnost = hrac.getAktualniMistnost().getSoused().stream()
.filter(room -> room.getJmeno().equals("m2"))
.findFirst()
.orElse(null);
if (nextMistnost != null) {
hrac.setAktualniMistnost(nextMistnost);
System.out.println("Odejíždíš do " + nextMistnost.getJmeno() + ".");
} else {
System.out.println("Nemůžeš opustit místnost.");
}
}
break;
case 0:
System.out.println("Hra ukončena.");
return; // Ukončení hry
default:
System.out.println("Neznámý příkaz.");
break;
}
}
So foe example a type 1 and the code goes how it should but after the action it stops. But i dont want that, i want it to go back to the "Co chceš udělat?". The code wants me to add int prikaz=0;, but that doesnt help either please help
Upvotes: 0
Views: 29